[Epitesz-barkacs] Fw: külső falára: 0,4 W/m2*K.

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Aug. 16., Szo, 21:47:47 CEST

magus3 wrote:
> ez azért kissé erős :-(
>
> SOLANOVA - Felújítási lépések
> . Külső oldali homlokzati szigetelés (16 cm PS) !!!!!!
> . Tetőszigetelés (21-29 cm) !!!!!  és pince födém szigetelés (10 cm) -
> U=0,13 W/m2K

Én nem érzem erősnek, inkább követendőnek. És ahogy az energiaárak mennek
följebb és följebb, valamint ahogy rájövünk kollektíve is, hogy nem szabad
eltüzelni a fossziliákat, lesz ez még erősebb is. Majd még oda is eljutunk
szerintem, hogy a házak alatt marha nagy hőtárolók lesznek, duplák, és a
téli hideget és a nyári meleget fogják spájzolni, és a fűtés-hűtés
energiaszükséglete a szivattyúk és vezérlések működtetésére korlátozódik.

Ma is meg lehet ilyet valósítani, de érezhető, hogy ha egy ma szokványos,
nem túl jól hőszigetelt ház fűtését akarjuk pl a ház alatt elhelyezett,
napkollektorok által felfűtött víztartályból megoldani, akkor százas
nagyságrendű m3-es tartályra van szükség, amiben 80 fokos víz van. De ha a
hőszigetelést sikerülne nagyon drasztikusan megjavítani, ez lejöhet pártíz
m3-re, főleg, ha a napkollektorok télen is hozzájárulnak a fűtéshez.

A hűtés elvileg könnyebb, mert a jég olvadáshője jó nagy (336kJ/kg),
szóval elég kis tartályt kéne fenntartani ebből a célból a fűtéshez
képest. (Itt a nehézség a fagyasztásban van. Jégkását kéne tartani, nem
tömbjeget, mert annak az előállításakor a tartály szét lenne nyomva, bár
biztos erre is volna jó megoldás.)