[Epitesz-barkacs] Fw: külső falára: 0,4 W/m2*K.

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Aug. 18., H, 13:35:03 CEST

magus3 wrote:

> tehát a korábbi 4cm hungarocell helyett a mostani kb 10cm helyett
> oldalfalra kb 16cm kell

Szerintem a 4 centi amúgy is nagyon spiccen van más miatt. Ha van egy fal,
ami jó légáteresztő és nedvességáteresztő képességű, amit nem elég vastag
hungarocellel borítanak be, ami azért elét jól lezárja nedvesség
szempontjából a falat, megeshet, hogy az eredeti fal külső fele harmatpont
alá kerül, ha a helyiségben elég nedves tevékenység folyik.

Ez akkor is előállhat, ha van egy jó hőszigetelő, ám egyúttal jó
páraáteresztő anyag is. Pl az ytong ilyen. Ha vékony hungarocellt raknak
rá, lehet, hogy több kár keletkezik, mint haszon.

> viszont már látom, hogy az 50cm x 100cm-es táblák helyett 100cm x
> 300cm -es táblát
> (van olyan cég, amelyik simán vállalja ezt a méretet) kellene
> felraknom

Én is ilyeneket raktam fel. :-) Nagyon haladós, és kevés pur hab kell
hozzá, mert csak körbe meg a közepére pár pamacs. Ha valahol a fal
egyenetlensége miatt úgy érzi az ember, hogy hú, itt nekitámaszkodik
valaki, és beszakad, nincs probléma, utólag megfúrom egy 8-10-es körüli
fúrűval, és benyomok neki egy kis purhabot még. Az megszilárdul, és megvan
a kellő megtámasztás. (Én még jó rég vettem ezeket a táblákat, csak
családi okokból sose jutottam el odáig, hogy felrakjam őket, sőt, még a
közelébe sem. Aztán csak felnyomtam a jelenleg használt pinceszint köré
infrahőmérés alapján. Korábban azt hittem, hogy a födémen megy ki a hő
zöme, de ezt felül kellett bírálnom.)