[Epitesz-barkacs] Fw: külső falára: 0,4 W/m2*K.

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Aug. 18., H, 13:25:18 CEST

vajk fekete wrote:
> A jeg az nagyon szopacs, mert durvan hoszigetelo!

Ezért kellene inkább jégkása. Észrevettem már autóban :-), hogy ha nem
megfelelő a fagyálló koncentrációja, akkor nem jégtömb, hanem jégkása
keletkezik. Valszleg, ha van valami kavargatás, méginkább igaz ez. Annyi
fagyálló kell a rendszerbe, hogy a jégkásában lévő folyadék relatíve kis
mennyiségű lehessen, ahol már betöményedik a fagyálló.

Amúgy nem olyan vészes a jég hőszigetelése sem, ha elég nagy csőfelület
van benne. Ha a cső pvc, gumi vagy pp, akkor tűrni fogja a jég
alakváltozása miatti deformációkat is.

> A jeg megszilardul es hoszigetelo. Ha nem csovezed be, akkor meg sem
> tudod rendesen fagyasztani, mert a hoelvono feluletre rafagy, es
> 10-20cm jegreteg mar tok nagy holepcsot okoz.

Nem tudom tényleg, hogy lehetne a sok jeget előállítani. Bár idő van,
télen ugye akár 30 centi mélyen is befagynak a vizek. Asszem alulról kell
hűteni, mert a nulla fokos víz legalul lehet, és időnként a hűtést
megszakítva, a hűtőfelületet megmelegítve a jég leválik, felszáll, alul
lesz hideg víz, lehet újra kezdeni. Ha meg jégkása van, mert valami
időnként jól megkeveri az egészet, akkor lehet, hogy csak a kásában lévő
jég koncentrációja nő. Kicsiben ki kéne próbálni.