[Epitesz-barkacs] nedvesítés PUR habosításhoz?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Aug. 19., K, 08:25:11 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> a tapasztalatod azt támasztja alá, hogy a használati útmutatók
> sokszor tartalmazhatnak hülyeségeket

Ha az a cél, hogy a purhab ragasszon, és nem csak az, hogy jó alaposan
felhabosodjon, akkor feltétlenül. Gondold el, hogy ha van egy porózus
felület, amibe az odanyomott (pl hungarocellel) purhab bele tud kötni, be
tud hatolni még folyadékkörüli állapotban a pórusokba, ott ha víz van, nem
tud behatolni, tehát jól megköt, és egybe lejön.

Persze olyat lehet csinálni, hogy lepermetezzük a falat, aztán hagyjuk a
felületet kissé megszáradni, de a mélyebb rétegekben azért marad víz, és
részt fog venni a polimerizációban, de nekem az a tapasznyalatom, hogy kár
ezt ennyire túlspilázni. Van a falban meg a levegőben annyi nedvesség,
hogy el fog jutni a purhabhoz, és meg fog az kötni.

> nekem egy "Mester" purhabon volt ez írva

Ezt, amit én használtam (a pisztolyra tekerhetőt) fejből nem is tudom,
hogy hívják. Kerestem egyet: alapvetően zöld flakonra hosszában sárga
betűkkel felírva: NBS-GUNFOAM, német gyártmány. A ráragasztott magyar
szövegben egy árva szó nincs a felületek nedvesítéséről.