[Epitesz-barkacs] Fw: Fw: Fw: nikecell tányéros dűbel

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Aug. 21., Cs, 16:28:36 CEST

magus3 wrote:
> az EJOt válasza alapján a dűbelt csak "EJOT dűbel professzor" tudja
> beverni, egy laikus barom nem, (aki egy nikecell dűbelt be tud verni)
> :-( ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
> Tisztelt ,,,,,,,, Úr!
>
> Az EJOTR STRR rögzítési rendszer minden esetben rendszerspecifikus
> kiválasztást,
> !!!!!!!!!
> telepítése szakértelmet kíván. Éppen ezért kizárólag rendszergazdák
> forgalmazzák,
> rendszereikbe integrálva.
> !!!!!!!!!

Nna jól lebeszéltél. :-) Nem is bánom. Főleg, hogy a múltkor olyan kedvező
eredmények jöttek ki a normál csavaros számításaimnál. Amiknél még
kedvezőbb kell legyen a tény, hiszen az acél nem olyan nagyon szar
hővezető, tehát nem jön létre egy hungarocellen átmenő vékony csavaron
ugyanaz a hőfokesés, mint ami akkor jönne létre, ha a belső fal pl
vörösrézből lenne, és a kültéri levegő helyén is vörösréz vastag lemez
lenne.

Márpedig, ha a csavarban kisebb a hőmérsékleti gradiens, akkor kisebbnek
kell lennie rajta keresztül a hőáramnak is annál, mint amit számoltam.
Pedig az is elég jelentéktelen volt.

Szóval a technológia: hungarocell tábla felilleszt, fúrógéppel 6-os vagy
8-as lyuk a táblán keresztül a falba, süllyesztett fejű vékony csavarhoz
való hosszú tipli a falba betol, csavarfej alá előre elkészített
valamilyen műanyag fakötésű alátét (pl ha a fej külső átmérője 7mm, akkor
5-ös vagy 6-os lyukkal), és csavar behajt úgy, hogy a táblát csak annyira
fogja meg, hogy a purhab ne tudja kinyomni.

Ha kész van, és már van több tábla, akkor a sarkokba be lehet még hajtani
egy-egy ilyen csavart úgy, hogy egyszerre 4 tábla sarkát fogja. Ezennel
(belátható), hogy ha van minden sarkon egy-egy csavar, és minden tábla
közepén is egy-egy, akkor összesen 4 csavar jut m2-enként. Ha jó a ragacs
(márpedig a purhab nagyon erősen fogja a táblát, és egymáshoz is köti
azokat), akkor a szél nem a csavarokra fogja terhelni az erőt.

Nekem volt egy jó 30 centire kiállóra hagyott táblavég 1 méter hosszan.
Egy egész tél meg 2 nyár állt rendelkezésére a szélnek, hogy belekapjon,
és megpróbálja az egész táblát letépni, eltörni. Öreg 5 centis
hungarocell, 3x1 méteres. Meg se moccant. Egy darab dübel se volt befúrva,
mert ez még alacsonyan van, és kitámasztással vártam meg, hogy megkössön a
purhab. Volt olyan szél, hogy egy rahedli cserepet levitt, ami ablakokat
tört be a melléképületben, szóval lett volna módja a hungarocelleket
lebombázni. Egy se moccant. Pedig még olyasmiket is elkövettem, hogy
átmenetileg nem haszált ablakokat is behungarocelleztem telibe, ahol nincs
üveg, szóval nem volt mögötte fal. Olyan is van, hogy két hungarocell
élével van összeragasztva ilyen helyen, szóval nem teli tábla fedi le a
nem kis nyílást. Ezt se tudta a szél megbontani.

Szóval a ej_ot bekaphassa. :-)