[Epitesz-barkacs] 160-as cső

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Aug. 21., Cs, 16:35:24 CEST

vajk fekete wrote:
> nekem hivatalos szerelo mondta, hogy a mezei gepzsir idovel megeszi a
> gumit. nemtom mennyire igaz...
>
> a kazanomhoz alu fustcso van, benne gumi tomitesekkel. a papirjaban
> nagyon ki van hangsulyozva, hogy csak szilikonnal szabad kenni
> osszerakashoz, mezei olajjal vagy zsirral nem.

Ebben sok igazság lehet. Én olyan kísérleteket csináltam, hogy különféle O
gyűrűket raktam bele hosszabb időre trafóolajba (radiátor tömítéseknek
való méretekről van szó). Az a fajta, ami kifejezetten olajálló, semmiféle
változást nem szenvedett el, míg a másik, sima guminak tűnő (bár nemtom,
mitől sima egy gumi) úgy feldagadt, mintha steroidot szedett volna, és
baromira megpuhult. De láttam már olyat is, hogy gumikábelt raktak be
áramforrásba az olajtérbe. Na erről szabályosan lemállott a gumi, maradt a
csupasz réz sodrony, és csak a jóisten mentette meg a totál zárlattól a
masinát, és más hiba miatt került hozzám.

Szóval én is a szilikon híve volnék, ha már olajszerű tüneményekkel kell a
gumit kezelni. Arról nincs infóm, hogy a szilikonolaj, szilikonzsír mit
tesz azzal a fajta gumival, ami amúgy nem olajálló.

Ha van mód rá, ki kéne cserélni a csőhöz adott gumi O gyűrűt olajállóra.
Nem tűnik olyan drágának. A Rolling Kft-től szoktam venni a Bp. XI. ker
Kondorosi úton, a Fehérvári úthoz vannak közel. 208-4469. Átmérőt és
vastagságot kell tudni.