[Epitesz-barkacs] karterites panorama miatt

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Aug. 21., Cs, 17:04:53 CEST

Hofferek Attila wrote:

> Jó hát bocs, most sem én kezdtem magyargyalázni, elnézést, ha
> megvédem a nézőpontomat a nemzetrontással, meg saját magunk

Egy kurva szót nem szóltam nemzetrontásról, csak annyit mondtam, hogy ha
nincs közös ellenség, akkor magyar a magyarnak a legnagyobb ellensége.
Ezalatt azt értem, hogy mi sokkal többet szoktunk egymásnak ártani
átlagosan, mint más európai népség. És ez tényeken alapul, nem csak egy
megérzés. Lehet, hogy a németek is megkülönböztetik egymást, de nem
akarnak direktben ártani így, ahogy nálunk nemzeti sport kicsiben is,
nagyban is. Ki ne tudna mondani valami konkrétumot a szomszédjáról pl,
vagy az ismeretségi köréből? Ha már építész témakör, elég gyakori, hogy
egy környék pl felfut, megdrágulnak a telkek, és a régebben ott lakó,
kevésbé tehetőseket igen gorombán megpróbálják kicsinálni, elérni, hogy
akár szaré-hugyé, de adja el már a telkét, és húzzon a francba onnét,
rontja az imidzsét a t újgazdagnak.

A kanadai mentalitás pl más. Konkrét megint: ha ott valaki bajban van, jó
eséllyel a környezete inkább segíteni próbál, nem kicsinálni. Arról nincs
infóm, hogy a szlovák, a román, az angol... mit csinál. Azért azt
borítékolom nulla ismeret birtokában is, hogy egy angoltól pl nem lehet
lazán elvenni a panorámát ilyen durva módszerekkel, mert van módja bírói
úton porba alázni azt, aki ezt akarja tenni. Nálunk sok esetben a jog ezt
jelenti: az erősebb kutya....

Én is így kaptam a pofámba buszmegállót, pedig láttam az eredeti terveket,
nem ide szólt. Ahova szólt, ott a telek utcafrontja (saroktelek) kb 60
méter, az enyém pedig 25. Náluk jóval kevésbé lett volna útban, mint
nekem, de ők voltak az erősebbek. És bizony ez csak korrupciós úton volt
lehetséges (na ez a másik), amit olyan nyíltan csináltak, hogy a fülem
hallatára puszipajtásként telefonáltak az illető ügyintézővel, amikor a
buszmegálló fülkéjét is a képembe akarták tolni. De ezt nem hagytam már
végképp, aminek az lett a következménye, hogy most itt nincs ilyen fülke.
Így nincs idehugyozva, ideszarva, csak a csikkek vannak szét- meg
bedobálva. És erre nem indok, hogy nekem ronda a portám. A ronda arcú
ember arcára se kell szart kenni, mert már úgyis ronda.

A dolog folytatódik, most pl a közlekedés átszervezése kapcsán a helyik t.
főpolgármester helyettes, akinek a szívügye a térség busszal való
telerakása, olyan kisutcákba akarja beküldeni a buszt, amikben vannak
házak másfél-2 méterre az úttesttől, nincs járda (keskeny utca), és alig
van hely rá, hogy a dögnagy busz beforduljon. Sőt, pincék is vannak az út
alatt itt-ott, majd jól be fognak szakadni. Itt mennek ezek a dögök
töküresen (6 embernél többet még nem számoltam meg a volvo buszon), de
őfőméltóságának nagy eredmény, hogy elérte, itt járjanak a buszok. Sok
éves melója fexik benne, és büszke is rá. Hogy rengeteg emberrel
kibaszott? Nem érdekli. Most újabb ráerősítés köv.