[Epitesz-barkacs] Fw: polifoam-nyesedékes táblát láttam

magus3 maguspr at freestart.hu
2008. Aug. 26., K, 14:41:04 CEST

polifoam összeragadása  vulkanizálással megy

célok 2007 jún 21

Polifoam célok
Az általunk készített célok anyaga különböző sűrűségű, vulkanizált polifoam.

A táblák rétegeit nem ragasztásos technológiával, hanem melegítéssel
 "sütjük" össze. A módszer előnye, hogy az összeolvasztott réteg anyagában
köt és többé nem jön szét, hátránya, hogy készítés közben embertelen büdös
füstöt ereszt és ezért a szomszédokkal rosszban vagyunk.

Alapvetően kétféle rétegrenddel készítjük a célokat:

tömör polifoam táblákból (4010 tömörség felett)
tömör tábla - apríték tábla szendviccsel három vagy négy ismétléssel
Az utóbbi előnye az ára, mert lényegesen olcsóbb. A vulkanizálásos
technológia további előnye, hogy a tömb nem pereg szét olyan könnyen, jóval
tartósabb, mint a ragasztott, nem is beszélve a simán beborítottról, amit mi
nem is készítünk.

http://www.sztyeppemuhely.hu/dev/?p=40

Sztyeppe Műhely
Gál Benedek
3656 Sajómercse, Rákóczi u. 44.
06/30-210-8120
info at sztyeppemuhely.hu

***************
egy kis gőzölés:

a    http://www.anrodiszlec.hu/article_info.php/articles_id/34 lapon a
polisztirol gyöngyök
utókezeléshoz láttam a gőzt

" A hőkezelés befejeztével, a gyöngyök kérge megkeményedik és a hajtóanyag,
a lehűlés következtében összehúzódik. A nyomáskiegyenlítődés folytán a
kemény héjú gömbbe levegő diffundál s így a térfogat kb. 97%-ban levegő
lesz.

A megfelelő idejű pihentetés során a gyöngyök kihűlnek, leadják a gőzölés
során felvett nedvességet, és ezt követően történik a következő hőkezelés, a
tömbösítés.

Zárt formában újabb gőzölésnek teszik ki, a beadagolt előhabosított
gyöngyöt. Az újabb kiterjeszkedés során a zárt forma adta keretek között,
korlátozott térfogat-növekedésre lesz csak képes. A zárt tér miatt, a
kiterjeszkedés energiája folytán a szemcsék összepréselődnek, összehegednek.
A kész tömböket pihentetik - a tömbösítés során keletkező belső feszültségek
levezetődése miatt - majd elektromosan fűtött fémszállal kerül méretre
vágásra. Az EPS kb. +80 C feletti hőmérsékleten olvad. Az izzószálas
hungarocellvágó vágás során gyakorlatilag elpárologtatja az anyagot."

akkor a hungarocell gyöngyöket ( ami csomagolóanyagként kapható) is össze
lehetne gőzölni?