[Epitesz-barkacs] Fw: Fw: polifoam-nyesedékes táblát láttam

magus3 maguspr at freestart.hu
2008. Aug. 26., K, 19:35:58 CEST

-----Original Message-----
From: jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>
To: epitesz at javakocsma.hu <epitesz at javakocsma.hu>
Date: 2008. augusztus 26. 18:32
Subject: Re: [Epitesz-barkacs]Fw: polifoam-nyesedékes táblát láttam

magus3 wrote:

> Polifoam célok
> Az általunk készített célok anyaga különböző sűrűségű, vulkanizált

Nna újabb csemege. Itt a "célok" biztosan mást jelent, mint a hétköznapi
életben. Csak vajon mit?
----
gondolom olcsóbb összesütögetni, mint a ragasztás vegyszerei

>  "sütjük" össze. A módszer előnye, hogy az összeolvasztott réteg
> anyagában köt és többé nem jön szét, hátránya, hogy készítés közben

Ha van oldószere, és azzal van összerakva a két felület, amiből aztán az
oldószer eltávozik, ugyanúgy anyagában kerül egybe. Pl a pvc-nél a
ciklohexanon és a tetrahidrofurán ilyen oldószer, néha ezekkel készült pvc
oldatot használnak ragasztóként. Az így összerakott alkatrészek, csövek se
jönnek szét soha, ha törnek, nem biztos, hogy ott, ahol össze lettek
hozva.

*******
nem tudom, hogy a ragasztót a nyesedéken hogyan lehetne szétosztani,
mert egyenként ecsetelgetni lassú lenne (szerintem)

> akkor a hungarocell gyöngyöket ( ami csomagolóanyagként kapható) is
> össze lehetne gőzölni?

Lehet, nem tudom, de hogy a dolog nem ilyen egyszerű, az is biztosnak
tűnik. Én régebben próbáltam a hungarocellt, ami nálam volt, egy edényben
vízben főzni. Forraltam egy darabig, mert arra voltam kíváncsi, hogy vajon
mennyire szívja meg magát vízzel. A kísérlet jól sikerült, a hungarocell
nem változtatott lényegesen alakot, méretet, és nem szívta meg magát.

Szóval a 100 fokos gőz még nem elég neki valszleg. Ha mégis így kéne
bűvölni, akkor biztos ennél forróbb gőz kell.

ez egy nagyon fontos tapasztalat, lehet, hogy a kuktában kellene
kipróbálnom?