[Epitesz-barkacs] változik a klímarendelet

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Aug. 29., P, 11:51:50 CEST

Hofferek Attila wrote:

> És a budapesti meggondolatlan mindenhol egyszerre, nappal túrásfúrás
> elhallatszik Bukarestig? És ott leszarják-e? :-)

Nem tudom, nincs infóm. Hogy mi az oka annak, hogy most annyi egyszerre
történő felújítás van, arról lehetett hallani. Még mindig jobb, mintha 500
évre lenne elnyújtva.

Épp ebben a tekintetben emelném ki a budapestiek féktelen elégedetlenségét
más városokkal szemben. Máshol akár gyalogolni is hajlandóak, csak
készüljön el. Itt meg az se jó, ha egyszerre készül minden, az se, ha
sorban, és mindig van valahol útépítés vagy efféle, szóval semmi se jó, az
lenne a jó csak, ha építés nélkül egyszercsak helyből kész lenne egyik
percről a másikra.

Régebben a hülye bürokrácia gördítette a legnagyobb akadályt. Kitűzték a
célokat mondjuk év elején, kiadták a közbeszerzési akármiket, bejöttek a
pályázatok.... valamikor nyár végére lehetett belefogni bármibe is.

De az is észbontó, hogy itt mindenbe mindig van, aki hatékonyan bele tud
kötni. Itt nem lehet egy kvázi köralakú autópályát építeni a város körül,
egyáltalán, nem lehet megépíteni kismillió, nem csak anyagi okból. Semmit
nem lehet simán építeni, mert biztos, hogy minimum egy kubaszov civilnek
mondott szervezet beleköt. Ha meg mégis valahogy átmegy, megépítik, lesz
olyan valaki vagy szervezet, amelyik megakadályozhatja a mégoly drága
beruházás átadását.

Na ezek után olyan szerethető ez az ország? (Kérdezem annak a tudatában,
hogy neked mindig sikerül azon a fertályon tartózkodnod, ahol a
megakadályozók vannak, mindegy, mi legyen a téma. Jelszó: a szar is
izetlen.)