[Epitesz-barkacs] email útvovala?

Hofferek Attila hofi at soka.co.hu
2008. Aug. 29., P, 13:22:51 CEST

vajk fekete írta:
> Hogyan oldanad meg, hogy egy 2500 nodeon futo programot upgradelj ugy,
> hogy kozben nincs leallas?

Ugy, hogy amig az upgrade tart, nem hasznalom az uj feature-oket, majd
csak kesobb, mikor kesz vagyok, de erre pl a lufthansa policy-je is
megfelelo, addig furtot bontunk.

> Vagy pl hogyan nezne ki az a halozat es fileszerver, amin tarolnad az
> adatokat, amiken a 2500 peldanyban futo program dolgozik?

Az adatok kulon san-okon vannak, nem fileszervereken, mindegyik gepbe
uvegszal optikaval bekotve, de a media nem is lenyeges, vannak nagyon jo
elosztott, halozatos filerendszerek.

> Hogyan veszed eszre, hogy a 2500 gep kozul az egyikben neha hibazik a
> memoria?

Gondolom a felugyeleti rendszer szol, ha a logszerveren az egyik gep
logjaban hibat talal, pl nagios tud ilyet, on-line montorozassal
egybekotve, amivel a kovetkezo kerdesed foglalkozik.

> Ha van egy teremben 2500db egyforma gep, es az egyikben halokartyat kell
> cserelni, hogyan talalod meg melyik az?

Gondolom az ip cimet tudni lehet, onnan meg mar csak logika es
logisztika kerdese.