[Epitesz-barkacs] Hőszigetelés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Aug. 29., P, 16:23:12 CEST

Szaniszló Zsolt wrote:
> Milyen burkolat kell a kukoricaszárra? Milyen vastagon szokták
> beborítani vele a falat? Ez érdekes, ezt a technikát még nem
> hallottam.
>
> Gondolom előnye, hogy a párát átengedi, ellentétben a hungarocellel.

Ebben az elrendezésben én mégis a hungarocellt választanám az egyszerűség
miatt. A fal zárt, annak édeskevés a jelentősége, hogy azon keresztül
történik-e légcsere vagy nem. A pára szempontjából van jelentősége, de
mivel jó vékony fal, így a saját hőszigetelése elenyésző, tehát, ha
felkerül kintre egy 5 centis hungarocell réteg, annak a belső fele, ahol a
fallal találkozik, gyakorlatilag szobahőmérsékletű lesz, szóval nem kell
páralecsapódással (harmatponttal) számolni.

A fal vakolatlan, de gondolom megoldható, hogy pormentes legyen. Én a
saját módszeremet ajánlanám: purhabbal ragasztanám fel a hungarocellt.
Ebben éppen az a jó, hogy iszonyú egyenetlen felületre is fel lehet
ragasztani vele.

Mivel fénymentes a felület, talán még a háló és a külső bevonat se olyan
fontos, bár ha mégis van valami fény, idővel elporlik a hungarocell
felületéből valamennyi, de a folyamat jó lassú. (Nekem van kb 2 éve
szabadon hagyott felület, és még nem számottevő, bár észrevehető a fény
hatása. Ez teljesen külső felület, közvetlen napfény is éri.)

Szabadon hagyás esetén utólag meggondolható még egy réteg. :-) Persze
lehet helyből valami vastagabbat feltenni.

Ha a téglafal hőszigetelésétől eltekintünk, az 5 centis réget
hőátbocsátási tényezője kb 0,7W/m2K lesz, a téglával együtt meg 0,68.
Vagyis ha bent teszemazt 20 fokkal van melegebb, mint kint, akkor csaknem
14W/m2 lesz a hőveszteség. (Ugyanez kisméretű téglánál 12 centi
vastagságnál 54W/m2, és ha 10 centi hungarocellt rax fel, 7,8W/m2 lesz
ugyancsak 20 fok különbségnél.)

http://www.koos.hu/2006/10/10/falak-hoatbocsatasi-u-ertekei/

Itt vannak mindenféle falakhoz adatok, én is innen szedtem, meg onnan,
hogy a hungarocell hővezetési tényezője 0,035W/mK körüli.

A bevonat egy, a kereskedelemben kapható hálóból és a ragasztóból áll. Itt
lehet, hogy elég a ragacs, nem fogja szél tépázni a hőszigetelést.

A purhab elég jól fog, szóval a rögzítő dübelektől is valszleg el lehet
tekinteni, de ha táblánként egy-egy darabot mégis beraksz, az csak növeli
a biztonságot.

Ha ezt választod, további részleteket mesélhetek a hogyanról.

A nád, szalma... módszerről meg Mágus mesél, bár még nem csinálta meg,
csak fontolgatja a módszert. :-)