[Epitesz-barkacs] fókuszált (nap)fény továbbvezetése

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Aug. 31., V, 14:31:44 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> fókuszált fényt szeretnék 5m hosszban 60-as vagy 100-as csövön
> továbbítani

És mi a fényforrás?

> 1. variáció
> erősen párhuzamba irányítottra gondoltam,
> tehát fókuszálva lenne 1m2 parabolával,
> azt megfelelő lencsével sugárnyalábba
> párhuzamosítanám, és ezt a sugárnyalábot
> vezetném be egy csőbe (a cső fala olyan lehetne,
> mint egy távcső belseje)

Ez lenne a jóval kifizetődőbb, mert nobel dijat kapnál érte, és bőven
kijönne abból a parabola, a lencse és a cső. :-)

> 2. variáció
> a fókuszált fényt egy alu gégecsovön továbbítanám

Ez létező megoldás, ha nem is gégecsővel szokták megoldani. A lényeg, hogy
a fényvezető cső belseje nagyon jól tükröző legyen. Engem is régóta
foglalkoztat a módszer, és lehet is találni róla sokmindent a neten. Nem
feltétlenül fókuszált fényt visznek le, hanem csak simán belesüt a nap a
csőbe, és lent világít.