[Epitesz-barkacs] fókuszált (nap)fény továbbvezetése

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Aug. 31., V, 16:26:06 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2008.08.31. 14:31:44 +2h-kor írta:

> És mi a fényforrás?

> Ez lenne a jóval kifizetődőbb, mert nobel dijat kapnál érte, és bőven
> kijönne abból a parabola, a lencse és a cső. :-)

igazából fokuszált napfényre gondoltam, egy hagyományos gagyi parabolával,

ennek a fókusza alapján kiszámolnám a dioptriáját, és egy megfelelő
"sörösüveg dioptria" 63mm átmérővel (optikusoknál kapható)
bepárhuzamosítanám, és a fénnyalábot "továbbítanám"

persze egy írásvetítő fresnel lencséjével is lehetne fókuszálni

> Ez létező megoldás, ha nem is gégecsővel szokták megoldani. A lényeg, hogy
> a fényvezető cső belseje nagyon jól tükröző legyen. Engem is régóta
> foglalkoztat a módszer, és lehet is találni róla sokmindent a neten.. Nem
> feltétlenül fókuszált fényt visznek le, hanem csak simán belesüt a nap a
> csőbe, és lent világít.

igen, láttam én is ilyen leírást, de a gégecsövet csak ablakszerkezettel
(tokkal vonóval) együtt lettek volna hajlandók adni, kb 70rugó felett :-(
( magamban elmormogtam nekik egy átkot :-( )