[Epitesz-barkacs] energia tanusitvany

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Dec. 9., K, 14:35:01 CET

szepygab at gmail.com wrote:

> Évek óta húzódik az épületek energia tanúsításának kérdése. Már
> többször életbe kellett volna lépjen, de nem épült ki a tanúsító
> rendszer, és elhalasztották.
> Tudtok-e róla, hogy 2009. januárjától már a régi épületek eladása
> esetén is kötelező lesz megcsináltatni?
> A vevőm jött ezzel, szerződéskötés után :-(

Rengeteg riportban beszéltek róla, de időpontot sosem jegyeztem meg, hogy
ha életbe lép, mikortól. Lehet, hogy a neten meg lehet keresni. Zöldkártya
is van a dologban, mint kifejezés. Tehát az épületeknek lenne zöld
kártyája.

A tanúsítvány inkább pl az apeh honlapjára való felmenés ügyfélkapun
keresztül témában merül fel. Egészen máig pár napja hibát jelzett, de mára
vagy helyrehozták, vagy hajlandó lett elfogadni az újonnan telepített
tanúsítványt. :-)

Szerintem ez az épületekre jellemző akármi még nem lépett életbe, de ha
netán januártól igen, és nektek megkötött szerződésetek van, akkor a vevő
csak kekeckedik, pl mert nem tud fizetni, és fűt-fát kitalál, hogy időt
nyerjen.