[Epitesz-barkacs] eltűnnek a hagyományos izzólámpák az Európai Unió tagországaiban

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Dec. 9., K, 21:04:54 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> Eltűnnek az izzólámpák az Európai Unióból, nő a megújuló

Azért remélem, nem ilyen rigorózusan hajtják végre, hogy egyáltalán sehol
nem lehet majd izzólámpákat kapni. Kíváncsi leszek pl az ívkisülésen
alapuló infralámpára. :-) Sok helyen meg egyszerűen nem gazdaságos az
energiatakarékos, hacsaknem az ára lejön az izzó árához. Pl egy kamrában
lehet, hogy naponta 2 percet ég, az bakfity. Vagy egy hűtőgépben is elég
ciki lenne, ha az az izzócska, ami csak addig világít, amíg valaki nyúlkál
a hűtőben, ilyenre lenne kicserélve.

Aztán el tudom képzelni a fényképészeket. Múltkor ráfagytam: higanygőz
lámpa fényénél fotóztam azt, amit épp elkövettem. Nézem, hogy összevissza
minőségű képek keletkeznek, mire rájöttem, hogy ja kérem, át kell térni
manuális üzemmódra, az időt minimum 0,1 másodpercre választani, keresni
hozzá blendeméretet... mert ha automatán van, olyan gyors lesz, hogy hol
beletrafál a full fénybe, hol meg közé, ahogy a higanygőz villog. Persze
lehet, hogy az energiatakarékos lámpák magas frekijével ilyen probléma
nincs. Van viszont a színösszetétellel. Tök más lesz a kép izzónál mint
ennél.

Szóval remélem, nem kizárólagos döntés lesz, és nem betiltják az
izzólámpákat!

(Ha valaki elmagyarázná a t. képviselőknek, hogy az izzólámpa hőmérsékleti
sugárzáson alapul, betiltanák a hőmérséketi sugárzást. :-) )