[Epitesz-barkacs] eltűnnek a hagyományos izzólámpák az Európai Unió tagországaiban

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Dec. 9., K, 23:27:09 CET

Auth Gábor  <auth.gabor at javaforum.hu> 2008.12.09. 22:01:06 +1h-kor írta:

> Halihó!

>   Hm... nálunk mindenhol kompakt fénycső van már 5-6 éve... még a fürdőben
> is,
> pedig ott keveset ég és viszonylag sokszor kapcsoljuk. Eddig csak a
> nappaliban kellett cserélni hármat, de azok minden nap mentek négy éven át
> átlag négy órát (most télen kb. délután négytől megy este tízig, nyáron
> kilenctől tizenegyik kb.)... 3db E14 11W kompakt fénycső. Éves szinten simán
> mennek 1500 órát, 6000 órát világítottak... szóval ez 800kWh fogyasztást
> jelentett, darabja volt vagy 800 forint, ami ~15e forint megtakarítást
> [...]

amikor az ELMÜ ügyfélszolgálata a Keleti pályaudvarnál volt, az kompaktfénycső
úgy villanyóra szerint valóban faszát mutatott, (akkor ezt az elektronikus mérőt
kölcsön lehetett kérni 1 hétre) és az elektronikus mérővel körbemértem
mindent (a csengőreduktort is, meg minden stand byt)

a "hagyományos" fénycsöves villanyórailag tényleg takarékos volt, de a rossz cosfi
miatt ugyanannyi Amper árammal terhelte a vezetéket, mint egy sima égő

az ottani hozzáértőtől megkérdeztem, hogy ha a vezeték terhe nem csökken, de
kevesebbet mutat a villanyóra, az elmü-nek ez veszteséget okoz, szerintem

az illető mondta, hogy ennek ellenére kifelé ezt kell "támogatniuk", de szerencséjükre
viszonylag kevesen akarnak fénycsövesre áttérni, szóval nem lesz veszélyes nekik