[Epitesz-barkacs] eltűnnek a hagyományos izzólámpák az Európai Unió tagországaiban

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Dec. 10., Sze, 16:11:35 CET

Hofferek Attila wrote:

> En azt hallottam albertirsan amikor latogatoban voltunk, hogy nagyon
> kapacitiv az orszagos teherelosztohalozat terhelese, a sok egymas
> mellett futo vezetek miatt, ugyhogy ezert nem eroltetik annyira a(z
> induktiv) meddokompenzalast.

Ezzel szemben a nem pici fogyasztóknál keményen szankcionálva van akár az
induktív, akár a kapacitív meddő. Emiatt az üzemek többnyire automata
kapcsolgatású konditelepeket használnak. Vannak cégek, amik erre vannak
szakosodva, úgy kapcsolgatják a konditelepeket, hogy kilövik a kapcsolási
tranzienseket.