[Epitesz-barkacs] telepes fénycső

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Dec. 11., Cs, 08:22:08 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> telepes fénycső (ami kidöglött fénycsőhöz is jó)

Elsőre jópofa, nekem vannak kérdéseim (amikre nem várok persze itt
választ):

A fénycsöveket úgy találták ki, hogy a két végükön van egy-egy emittáló
elektróda, ami akkor műk, amikor izzik. Tehát a wolframot vagy előre fel
kell izzítani, vagy lehet, hogy működés közben az az áram tartja izzásban,
ami a csövön folyik át.

Ha ezek az egyszerű ketyerék tudják ezt az áramot, akkor okés, ha csak
simán úgy van, hogy ekkora lób... fesztől akármi is áthúz, ettől világít,
akkor felmerül bennem a hatásfok kérdése. Infóm nincs persze.

Én azért híve vagyok az egyszerű szerkezeteknek is. Pl lehet, hogy egy
ilyen fizikai áramkorláttal rendelkezik, nem elektronikussal. Ez még akár
jó is lehet. Az viszont már nem biztos, hogy jó, ha a szerkezet
önfogyasztása összemérhető a fénycsőével. Hogy itt ez így van-e vagy nem,
azt nem tudom persze, de vélelmezhető, hogy ha valami nagyon le van
egyszerűsítve, ott ilyesmi megeshet.