[Epitesz-barkacs] Furogep

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Dec. 12., P, 07:27:54 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> akkor ezek szerint  egy "állványos fúrógép" nem lenne jó?

Hát nem. Tényleg szabad kezes dologra kell.

> célozgató feladatra kell? mert egy 3,5-ös fúrószár nagyon
> hamar eltörik :-(

Á, nekem évekig is kitart egy jobb fúró. Inkább elkopik az élszalagja, ami
miatt szorulni kezd, és hiába nem tört még el, le kell vágnom belőle
mondjuk egy centit, és ott újra élezni.

> mert egy fogorvosi fúró fordulatszáma megfelelne, de a teljesítmény
> ehhez kicsi lenne..

Igen, az nem jó. Meg van nyák fúrásához használt proxxon is, de az túl
gyors (20ezer), és nincs nyomatéka 3-as fúrónál sem.

Amúgy a flex sem az igazi, mert annak meg van vagy 12ezres üresjárási
fordulatszáma, és nincs kedvem fordulatszám-változtatást se barkácsolni.
Meg úgy egyáltalán előállítani egy új fórógép alakú eszközt. :)

Van egy, ami eddig teljesítette sok éven át a feladatát, csak most
feldobta a tappancsot, miután rengeteg réz-sín furatot csináltam vele. Még
azért szétszedem, megnézem, rendbe lehet-e a kommutátor környékét hozni.
Ez se tudott 4000-et, csak megközelítette. Viszont az, amit helyette
vettem kínomban, jó, meg könnyű, de jóval lassabb, pedig az van ráírva,
hogy 3000. Valahogy megmérem, de mintha 2/3-a lenne a réginek max.