[Epitesz-barkacs] egy mondat ehhez Re: Vállalkozósdi

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Dec. 12., P, 16:14:37 CET

Zsolt  <epitesz at telectronic.hu> 2008.12.12. 15:11:02 +1h-kor írta:

> ok, de ebben az esetben úgy tudom nem lehet elszámolni költséget és ez nem
> lenne igazán hatékony megoldás, mert azért az is van.
>
> pl. a lakásbérbeadó sem számolhat el lakásfelújítási költséget.
>
> zsolt

hát a könyvelők sem szokták a törvényt ismerni, DE   Neked ez mégis a jogodban áll :-)

http://www.apeh.hu/adoinfo/inf2008/i08_2.html

tehát első nekifutásból:

1.1. Az önálló tevékenységből származó jövedelem

Az önálló tevékenységből származó jöve­delem megállapításának – az szja-törvényben meghatározott kivéte­lekkel – két módszere ismert.[3] A magán­személy választása szerint

!!!!!!!!!!
elszámolhatja ( !!! fő szabályként legfeljebb az adott !!!!! tevékenység bevételének !!!! mértékéig) az önálló tevékenységből származó bevételével szemben az e tevékenység folytatása érdekében ténylegesen felmerült és bizonylat­tal igazolt költségeit (!!!!! tételes költ­ségelszámolás !!!!!!),
!!!!!!!!!!

vagy

a bevétel 90 százalékát tekintheti jöve­delemnek (10 százalék költséghá­nyad). Ez utóbbi módszer alkalmazása ese­tén a magánszemély az adott adó­évben [4] az önálló tevékenységből származó bevételeinek egyikére sem, továbbá az önálló tevékenysé­gével összefüggésben kapott költ­ségtérítésével szemben  sem alkal­mazhatja a tételes költségelszámo­lást.[5] A 10 százalék költséghányad alkalmazása esetén a korábban és a 10 százalék költséghányad alkal­mazásának időszakában szerzett tárgyi eszköz beszerzési (előállí­tási) értékének erre az időre eső értékcsökkenési-leírás részét (az szja-törvény 11. számú melléklete szerint) elszámoltnak kell tekinteni.
!!!!! A 10 százalékos költséghányad al­kalmazását megelőző évekből fennmaradt összes elhatárolt vesz­teségből a költséghányad alkalma­zásának éveire 20-20 százalék szintén el­számoltnak minősül.[6]
~~~~~
még a korábbi veszteségeidet is elszámolhatos 20% erejéig, tehát hol van az, hogy "semmit sem lehet"?
( valamelyik könyvelő ezt elfelejtette odaírni :-) )

[3] A fő szabály alkalmazhatósága mellett például az önálló tevékenységet végző mezőgazdasági kistermelő választhat átalányadózást is.

[4] Az adóév  megegyezik a naptári évvel.

[5] Szja-törvény 18. § (2) bekezdés.

[6] Szja-törvény 18. § (3) bekezdés.

http://www.apeh.hu/adoinfo/inf2008/i08_2.html