[Epitesz-barkacs] a LED-izzós áramfejlesztő rokka és

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2008. Dec. 14., V, 09:57:43 CET

Szervusz Szépygab!

Tetszik az ötlet. Nekem a világítási hálózat a többitől külön fázison
megy, arra lehetne rákötni ilyen kisegítő áramforrást, ha tartós
áramszünet talál lenni. Igaz, csak azért, hogy ha ívet húz a kiégő
izzó, és levágja a kismegszakítót, ne vigye el a számítógépet is.

Ez a súlyos megoldás is tetszik. Valami izmosabb régi órából lehetne
ilyet csinálni. Kár, hogy aranyárban vannak...

> Azon gondolkodom, hogy van Két komoly kapacitású kondenzátor
> telepem, összesen 138 600 uF / 250 V.

Hol lehet ilyet szerezni? (-:
Gondolom, nagyon kell vigyázni rá, nehogy akárhogy is rövidre
záródjon... kiskoromban csináltam invertert, párszáz mikrós kondikat
töltögettem kb. száz-kétszáz voltra. Előszeretettel sütöttem ki őket
csavarhúzóval, már annak is komoly hangja volt, a csavarhúzó pedig
hozzáhegedt. Mondjuk volt benne 2 J energia, azt századmásodperc alatt
kisütve 200W teljesítményt érek el. Ha ezredmásodperc, 2 kW - nem
tudom, mennyi idő alatt sül ki. Na a tieid simán leadnának 1-10 MW
teljesítményt, egyszer ki kéne próbálni valahol (-:

szia: Balázs