[Epitesz-barkacs] 6V 3W és Összesen 108db led van az áramkörben

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Dec. 14., V, 10:10:27 CET

Zsolt  <epitesz at telectronic.hu> 2008.12.14. 09:38:50 +1h-kor írta:

> és mi lenne ha aksi+generátor kombinációja lenne ?

valahogy úgy kellene (szerintem) kapcsolástanilag, hogy ha
"túlhajtom" (tehát 6V helyett 7Volt jön le a generátorról)
akkor kapcsolna rá az akksi töltésére,
ha meg leállok a tekeréssel, akkor meg az akkuról égne,

gondolom néhány diódával megoldható lenne, mint régen
(pl. a 8086 -os processzoros deszkákon )
hogy ha nincs 5V az alaplapon, akkor az akku kapcsol be
(és ott is 2dióda meg tudta oldani az "átkapcsolást")

esetleg valami Zener belekombinálva, hogy 6V-on nyugton van az akkutöltés
de 7Volt felett hirtelen bekapcsolna