[Epitesz-barkacs] a LED-izzós áramfejlesztő rokka és

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Dec. 14., V, 12:53:18 CET


Auth Gábor wrote:

>   Toshibáék most találtak ki valami újfajta akkut, amely még mindig
> LiIon, de percek alatt tölhető 90 százalékra és nem függ annyira a

Ebbe belegondoltam: autó átlagteljesítménye valami szokván haladás során 
legyen 15kW. Kétóránként kell feltölteni, ez lenne mondjuk 5 perc. A 
szükséges betáp teljesítmény: 120/5*15=360kW plusz hatásfok... szóval akár 
400kW lenne, vagy ha az idő rövidebb, még több. Hát nem semmi!

Ez egy mondjuk 200V-os aksinál 2kA-es töltőáram. Ekkora áram mozgatható 
kábelekkel csak úgy valósulhat meg, ha azok vízhűtésűek. Különben szinte 
kezelhetetlen.

Pl 2 db 240 mm2-es hajlékony kábel (már amennyire egy ilyen kábel 
hajlékony) ekkora áramtól kb 0,4 fok/s=24fok/perc sebességgel melegszik. 
És jó marha lassan hül. :-) 5 perc alatt megfoghatatlanra forrósodik és 
meglágyul a pvc, és a köv. tankolásra beálló autóhoz már 
felhasználhatatlan.

Autón belül is hasonlóak a gondok, bár ott lehet gondoskodni alkalmas 
keresztmetszetekről, és az csak egyszer van igénybevéve töltésenként.

Hát szóval érdekes problémák merülnek fel. Meghökkentő belegondolva, hogy 
amikor benzint töltünk az autóba, főleg, ha F1-be töltenek benzint, az 
mekkora teljesítménynek is felel meg a betöltés ideje alatt. :) Nem 
véletlen, hogy Oláh György szerint az a legvalószínűbb út a jövő felé 
energiatárolásilag, hogy a rendelkezésre álló bármilyen, de nem fosszilis 
eredetű energiából, vízből és CO2-ből mesterséges szénhidrogéneket 
állítanak elő, amik a benzinhez hasonló módon jól tárolhatók és 
felhasználhatók.

Szerintem eljön az idő, amikor ez otthon is fog menni kis bármilyen 
házierőművekben, vagy akár elektromos hálózatból. 



További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról