[Epitesz-barkacs] a LED-izzós áramfejlesztő rokka és

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Dec. 14., V, 13:42:17 CET

szepygab at gmail.com wrote:

> Jópofa dolog, 11 db 6300 uF-os kondit párhuzamosítottak egy-egy

ahaa, így már más az ábra. Nekem is van egy ilyesmi elkóm, asszem az
350V-os.

Ha egy ilyesmi, de modernebb elkófajtával egy szekrény meg lenne pakolva,
már egész tűrhető energiatároló lehetne belőle.

Sok elkó fajlagos energiatárolását számolgattam már, és az jött ki, hogy
minél modernebb, és minél nagyobb feszültségű, annál több energia fér el
egységnyi térfogatban. Sajnos marha drágák, szóval pénzügyileg csőd, de ha
valakinek a kamion ilyet borít be az udvarába, lehetne mit kezdeni vele.

Egy kb 5 centi átmérőjű és 15 centi hosszú hengerbe belefér ma már 6300uF
400V is. Ennek az energiatartalma 400-200V átmenet között mondjuk, úgy
380J 0,3 literben, azaz kb 1260J/liter. Beszerelve nyilván rosszabb, úgy
800 J/liter lehet, tehát egy 0,6x2x2 méteres szekrénybe beleférne majdnem
2MJ. És évtizedekig működőképes lenne.

El tudom képzelni, hogy egy jobb kondifajtával ez akár a duplájára is
felmehet.

Aztán felébredek, hogy bilibe lóg a kezem: egy 60Ah-s autóaksiban
névlegesen kb 2,6MJ energia fér el, és ez nem a legjobb fajta az aksik
világában. :-) Szóval asszem a kondikérdés levehető a napirendről egy
darabig. :-)