[Epitesz-barkacs] a LED-izzós áramfejlesztő rokka és

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Dec. 14., V, 19:47:09 CET

vajk fekete wrote:
> Ez nekem egy vesszoparipam.
>
> A benzin es az akkumulator kozott van egy hatalmas kulonbseg. A
> benzinhez kell levego hogy elegjen, sot, hogy rendesen elegjen kell
> meg valami tuzeloberendezes is. Tehat ugy szamolod hogy a benzin az X
> MJ/Kg hoenergia, de valojaban kell hozza kazan meg levego is.
>
> Az akksit viszont ugy szamolod, hogy Y MJ/Kg elektromos energia, de
> ehhez az egvilagon semmi mas nem kell! Ott a stecker es kesz.
>
> Szoval igazsagtalan osszehasonlitani az energiasuruseget.

Ha az űrben lennénk, akkor így lenne, de a felhasználó szempontjából az
adottságokat (autó, levegő) vagyok kénytelen figyelembe venni. Ha az
energiát szénhidrogénbe pakolják, akkor is a levegő van felhasználva az
előállításnál is.

Azért egy kis túlzás példával: ha lenne olyan anyag, amihez 1000-szer
annyi levegő kell, és ezt oda-vissza tudnánk alakítgatni, azért érzed,
hogy nagy szám lenne! Egy autó képes lenne átmenni Mo-on egy kiló ilyen
anyaggal, vagy lehetne repkedni akár személyenként is, és még sokmindent
lehetne.