[Epitesz-barkacs] a LED-izzós áramfejlesztő rokka és

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
2008. Dec. 14., V, 21:02:41 CET

Acs Gabor wrote:
> Mi az az eszköz, amivel eléggé jó hatásfokkal tudnék a szobabicikli
> tekeréséből áramot fejleszteni? 220-as fúrógép motorja?
> Olyan kellene, amit terheletlenül úgy tudok tekerni, mintha ott se
> lenne. Akkor ráakasztok 250W villanykörtét, meghajtom, és lássuk.

Kerülni kellene az eszement gyorsítóáttételeket és a nagy tömegeket.
A forgó alkatrészek tehetetlenségi nyomatékát bele kell számolni a mérési
eredménybe, különben nagy tévedések jöhetnek ki (a gyorsítási szakaszokban).

Én első körben valamilyen állandó mágneses vagy gerjeszthető motorból
indulnék ki, bár aszinkron motort is lehet hatékonyan fékezni mondjuk
egyenárammal, de se visszatáplálni nem fog, se nyomatékot meghatározni az
áramból nem triviális.

--
((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))