[Epitesz-barkacs] teljesítménymérés Re: a LED-izzós áramfejlesztő rokka és

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Dec. 15., H, 07:51:49 CET

Acs Gabor  <agabor at electrodesign.hu> 2008.12.15. 01:15:44 +1h-kor írta:

> Itthon is van egy mágnesfékes szobabiciklim. Azt is lehetne, hogy
> valamivel tekerem akárhányas fokozaton, adott fordulattal, ami esetet le
> tudok mérni. Pl. ha a fúrógép üresjárási teljesítményfelvételét lemérem,
> aztán a terheltet (a biciklire kapcsolva), abból ki lehet számolni a
> hasznos teljesítményt?

gondoljunk egy szélerőgépre

az ottani generátort a szél hajtja, a terhelhetősége attól függ, hogy a
"szélnek mennyi az ereje"

egy lassú (amerikai farmer) ketyere pl. vizet szív,

egyszerű lenne a mérés (szerintem) pl  egy vödör vízzel, pl. egy dugattyús
vízszivattyúval, egy kis slaggal megoldható és egy sima vízórával

a dugattyú adatai mérhetők, az emelési magasság mérhető,
a kiemelt vizet lehetne pl. 2m magasból visszavezetni a vödörbe
egy vízórával az átvezetett vízmennyiség mérhető

mérheted pedálosan, kézzel tekerve,

innen 1 lépés: a tetőtérbe felteszelsz egy víztartályt,
azt kondigépenél megszokott terheléssel
töltöd, a visszacsurgó víz pedig áramot termelhet

pl. evezőgépek némelyikén a teheremelőkön levő drótkötél
mozgósítja, ezze lehet egy racsnis módon pl. szivattyút hajtani

~~~
Az evezőgép különösen alkalmas az állóképesség edzésére. Az evezés elsősorban a hát és a derék izmait dolgoztatja meg, de hatásosan erősíti a keringési rendszert is. Különösen hasznos a zsírégetés szempontjából, és erősíti a szervezet oxigén felvevőképességét. Ezek a pozitív hatások az erő és állóképesség növelését tekintve a terészetes evező mozgásnak köszönhetőek. Minden Kettler berendezés felhasználóbarát elektronikus kijelzővel van felszerelve, amely a fontosabb edzési adatok kijelzésére szolgál: pl. húzássebesség, húzásszám, pulzusszám.
~~~