[Epitesz-barkacs] Fw: a LED-izzós áramfejlesztő rokka és

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Dec. 15., H, 12:50:28 CET

magus3 wrote:
> szerintem, bár Józsi jobban észreveszi, ha elrontottam :-) :
>
> 17méter x  (80 + a saját súlyod) kp =   ------- mkp ezt átváltani
> Wattra

Hát igen, a mértékegységek. :-))
mkp az energia mértékegység, tehát Joule-ra lehet átváltani.

> és stopperrel az idő is megmérhető
> ezt át lehetne váltani Wh -ra

Itt is kavar van, de nem baj, ezért vagyok, hogy helyretegyem, látom,
tőlem elviseled. :-) Úgy látom, hogy mindig az energia és teljesítmény
mértékegységeket kevered össze.

Szóval megvan a J=Ws (wattsec), ezt lehet az idővel elosztani
másodpercben, és lesz watt, tehát teljesítmény.

Ha az energiát akarod J-ból Wh-ra átszámolni, akkor el kell osztani
3600-zal:

J=Ws=W*(1/3600)h=Wh/3600 (1 Wh = 3600 J)