[Epitesz-barkacs] a LED-izzós áramfejlesztő rokka és

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Dec. 15., H, 13:02:18 CET

Acs Gabor wrote:
> [...]

Ez tényleg működik, de mégis úgy érzem, hogy a gyaloglás jóval kevesebb
energiát vesz ki az emberből. Akár úgy is nézve, hogy egy adott távot kell
gyaloglással megtenni, ehhez képest mennyire döglik ki az, aki ugyanezt a
távot futással (ha mégoly lassúval is) teszi meg, akár szünetek
beiktatásával, hogy az össz idő ugyanaz legyen.

Nekem erős a gyanúm, hogy keveseknél jönne az ki, hogy futni volt
könnyebb.

Érdekes lehet lemérni így: adott emberke elgyalogol egy adag kaja után
ereje fogytáig. Idő, táv lemér. Utána ugyanaz fut szünetekkel szintén
erejefogytáig hasonló adag kaja után. A biztonság kedvéért felváltva egyik
nap így, másik nap úgy. Aztán össze lehet vetni, hogy melyiknél mekkora
távoknál fogyott ki a szufla.

(Ha nekem kéne, futkorászással biztos hamarabb feladnám, mint 2-3 km, a
végén már csak pár méteres szakaszokra futná az erőmből. Gyalogolni
viszont még így, gerinchibával is jóval többet tudok. De ez csak sacc,
természetesen nem próbáltam. Nekem a futás olyan, mint másnak kötélre
mászni függeszkedve. :-) )