[Epitesz-barkacs] kötélmászó kondigép Józsinak

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Dec. 19., P, 11:37:32 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> ha 80 - 140 kg -os lapsúlyosok léteznek, + egy taposógép karjaival
> a kötélmászó gépet is meg lehetne  oldani
>
> a végtelenített kötél kerekét egy racsnis láncos lapsúlyos
> ellensúllyal lehetne visszarángatni

Nem igazán tudom, mi az a lapsúlyos akármi, de én egy bicikli kontráját
használnám ki fékezére, csak még nem találtam ki a részleteket. Valami
olyasmi lenne a lényege, hogy egy karon kinyúló súly lenne a
fékezőnyomaték megtestesítője, és úgy kéne kitalálni, hogy ennek a súlynak
a pozíciója legyen kb stabil. Ezzel számolható és stabilan tartható a
nyomaték. Az elején biztos nem melegedne túl a kontra, amíg nyamvadtosra
fogom a figurát. Később majd lehet javítani.

De nem hiszem, hogy hamar rácuppanok a témára. Az ünnepek holnaptól
számolva 16 napig tartanak, marha rövid idő, és nem szabad sokmindent
belezsúfolni, mert úgyse készül el.