[Epitesz-barkacs] bringa-generátor Re: a LED-izzós áramfejlesztő rokka és

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Dec. 19., P, 12:21:05 CET

Acs Gabor wrote:
> [...]

Szerintem nem maradtunk semmiben. Én amondó vagyok, hogy állandómágneses
egyenáramú gép kell ide, méghozzá relatíve nagy, hogy ne kelljen nagy
áttétellel gyorsan forgatni, tehát a bele tolt kis teljesítményt kis
fordulatszámon is fel tudja venni. Ha lassan forog, akkor valszleg
jelentéktelen az üresjárati nyomatéka neki is, meg az áttételnek is. Talán
a legjobb lenne egy azonos tengelyen forgó tárcsa alakú gép. Léteznek
tárcsamotorok kisebb járgányok kerekét direktben képesek forgatni. Lehet,
hogy ez lenne a legjobb.

A kommutátor-surlódás is kiküszöbölhető jó drágán: BLDC motor. :-)