[Epitesz-barkacs] kondigép tapasztalatokat keresek -evezés

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Dec. 19., P, 13:03:58 CET

Acs Gabor  <agabor at electrodesign.hu> 2008.12.19. 12:11:53 +1h-kor írta:

> Most törvényileg ez hogyan van szabályozva? Majd szeretnék én is evezni
> a Dunán. Nem nagyokat, csak egyik oldalról a másikra, vagy át valamelyik
> szigetre, szerintem max. negyed órás menetek. Kell ehhez valami jogsi?
> Vagy pl. gumicsónakkal szabad, de kajakkal már nem?
>

> Gábor

Vízicserkész „Előfeltétel”Vízijártasság – csónakvezetés. A korábbi vízijártassági vizsga már régen ....
Kis hajókban (kenu, kajak) a hullámokkal 45 fokos szöget bezárva kell haladni
http://cserkesz.hu/otker/szakagak/vizi/probak/elofeltetel.doc - - Tárolt változat - Hasonló oldalak

ezt most fogom elolvasni
*************************
de ez sem semmi  :-) :-) :-)
GUMICSÓNAK - Index Fórum
..ezért szabadon garázdálkodhat mellény, vízijártasság, úszástudás és minden ... ..
http://forum.index.hu/Article/showArticle%3Fgo%3D81745508%26t%3D9172969

részlet ebből:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Abból indulj ki, hogy a magyar törvények mindig 2 részből állnak:

a) az első felük a betarthatatlan rész -
b) a második felük pedig a joghézagok gyüjteménye.

Nincs ez másképp a vízen sem. Számtalan példa van arra, hogy a vízi-törvényeket is olyanok alkották, akik lehet vízet csak a fürdőkádban láttak életükbe - de sebaj, ott a joghézag, az mindent megold.

Kezdjük ott, hogy mi is a te hajócskád? Kishajó? Nem. Csónak? Nem. Szörf? Nem. Akkor hát melyik előírást lehetne ráhúzni? Egyiket sem.

Csakúgy, mint ahogy a vizibiciklire sincs semmilyen előírás....mert nem tudják besorolni sehová (joghézag !)....ezért szabadon garázdálkodhat mellény, vízijártasság, úszástudás és minden egyéb nélkül - akár a Tó kellős közepén is.

Max annyit lehet mondani róla, hogy "strandeszköz" - tehát 2 -es viharban üljön meg a seggén, a parton.

De mondok ennél még jobbat: egy csávót elkaptak a 7 méteres árbocú (!), 12 m2 -es vitorlájú, orrvitorlás, méretes katamaránjával...hogy hol van a hajólevél, stb ? Mert hogy az ekkora hajóra kötelező ám.

A fickó nem volt ijedős fajta, figyelmesen átolvasta a törvényt - és döbbenet: a derék törvényhozók egyszerüen kifelejtették a katamaránokra szóló passzusokat...vagyis a katamaránokra semmilyen vízi-rendelkezés nem vonatkozik.

Ezzel bement (tán a fonyódi) vízi-ober-héségre...és ott - ennek alapján - kénytelenek voltak eltépni a feljelentést - mint tárgytalant.

Azóta is zavartalanul használja a marhanagy hajóját - a szerv tehetetlen ellene.

Így hát akár Thor Heyerdal, Ra nevű papirusz-hajójával is szabadon lehetne garázdálkodni a Balcsin....merthogy arra sem tér ki a törvény.