[Epitesz-barkacs] kondigép tapasztalatokat keresek -evezés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Dec. 19., P, 17:46:38 CET

Hofferek Attila wrote:

> Balcsin bármeddig be lehet menni, elsőfokúnál 300m, másodfokúnál nem
> lehet bent lenni.

Mármint valami járművel? Mert engem már parancsoltak ki helikopterről,
nappal, szép időben, csak nagyon bent voltam, olyan 6-800 méterre.

> A Dunán tudtommal nincs ilyen jelzésrendszer, mert
> természetes módon nem tudnak kialakulni olyan gyilkos hullámok mint a
> Balcsin.

A dunán nem a hullámok a veszélyesek, hanem az örvények meg a hajók.

<http://www.indavideo.hu/video/Cunami_a_Dunan>

Ezt már én is sokszor megfigyeltem. Eddig nem jöttem rá, hogy az a nagy
víz visszahúzódás miért is történik. Laikus magyarázatom: a hajó olyan
nagy vízáramot hoz létre hátrafelé, hogy maga elől szinte elszívja a vizet
olyan arányban... de érzem, hogy ez valahogy még kvalitatív magyarázatnak
is gyenge.