[Epitesz-barkacs] Lemezhajlitas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Dec. 19., P, 18:52:47 CET

vajk fekete wrote:
> A pres a puklit csinalna, es a ket oldalara a 90 fokokat. Igen, be
> fogja huzni, dehat az elsonel is behuzza, nem? Femered a periodust,
> tehat kijelolod hogy hol lesz a kov szinusz pupja, azt teszed kozepre

Jaa, én nem is erre gondoltam, hogy így kéne, hanem hogy a már kész hullám
új hullám felé eső szélét lefogná valami, aztán ott lenyomná a bélyeg a
lemezt, és a régi hullám felőli rész fixen tartása mellett a csúcson
áthúzódna a lemez ezen oldala.

Ha géppel kéne csinálni, mindenképpen olyannak kéne lennie, hogy a jövő
táblalemez ne legyeződjön, szóval egy irányból jöjjön. De asszem ez a módi
nem fog menni, mert annyi nem kell belőle, hogy gépre érdemes legyen
kitalálni. Gép volna (ilyen-olyan cégnél, többszáz tonnás hajlítógép), de
a szerszám biztos egy vagyon lenne. Egész életemben nem termelném ki az
árát.

> a formara, es mehet ra a belyeg. Lehet hogy nem is kell gepmunka, kis
> hegesztgetessel flexelessel eloallithato lenne a minta es a belyeg.

Persze, a sínhajlítónál ezt tettem - 150mm-es hossz megmunkálásáról van
szó. Na de itt közel 1 méter! :) Az már nem kispálya.