[Epitesz-barkacs] áttétel erőpusztítása

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Dec. 20., Szo, 21:43:29 CET

Moczik Gabor  <pm_levlista at progzmaster.hu> 2008.12.20. 20:04:10 +1h-kor írta:

> Az erő nem mindig merőleges az erőkarra, csak ha a pedál vízszintes, ezt is
> számolni kéne...

a terheletlen pedál kimozdítását  vízszintes pedállal végeztem,
szóval nyomatékot kellett volna odaírnom, hogy egy 20 dekás súlyt
akasztottam a 20cm -es vízszintes karra, és egy ilyen
kicsi nyomaték is elég volt neki, hogy a csapágyakat, a láncot
legyőzze

a "paraszt" lánc bírja a gyűrést,
egy 2 lovas motorra (1,5kW-os) egy 20fogú lánckereket szereltem
és keménylapkás fűrésztárcsát pörgettem vele a másik
lánckeréken, és nem melegedett fel a lánc, pedig akácfát daraboltam