[Epitesz-barkacs] input 60 - 240VAC

Erdos Zoltan silverst at t-online.hu
2008. Dec. 22., H, 10:30:21 CET

ennyire univerzalis azert nincsen :-)

a 140-240a tipikus halozati fesz. (mar ahol)
egy sima kapcsolouzemu tap elintezi lefele a 6 v. 12 V dc-t
a szelgepnel sajna a tulkicsifesznel uresbe kell kapcsolni.
ha mar nagyobb, akkor johet az egyeniranyitas es stabilizalas, majd be
az akkitoltobe.. gondolom az a vegallomas..

ha meg tudod oldani, lezezik szervos trafo (atutotrafo) amivel regen
stabilizaltak a halozati villaanyt. ennel a korives hordozora tekert
trafomenetek tetelej v.alja nincs szigetelve, egy poti csuszka szeruseg
tuja kapcsolni menetenkent a tekercset. acsuszkat meg egy motor forgatja
a mert szekunder alapjan..

nekem meg van egy ilyen 5kw-os a garazsban. regen videki hangositaskorjo
hasznat vettuk. a vekony derotokon egy jobb falusi bucsu hangositasanal
nem jott eleg kakao..  a hangszerek megnem szerettekha csak 160 volt a
volt :-)