[Epitesz-barkacs] lapsúlyos kondigép

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2008. Dec. 24., Sze, 11:00:01 CET

Erdos Zoltan  <silverst at t-online.hu> 2008.12.22. 10:32:55 +1h-kor írta:

> ha energiat kene termelni, en egy racsnis szerkezettel rugot huznek fel
> (orarugo) es egy fordulatszabalyozo holmin keresztul tolnam ki a
> generatorra, mert igy a forgas es energiatermeles folyamatos a
> visszaengedo idboben is..

az ingaórán levő súly helyzeti energiáját az inga kapcsolgatja forgás létrehozásához
+
szó volt a ledhez való generátorról, amit a súly lejártáig tudna forgatni
=

mondjuk 6V3W generátort ( "kerékpárdinamó") 3000-es fordulattal hajtani úgy, hogy
150kg súly helyzeti energiáját kellene forgássá alakítani

hogyan tudnám szabályozni?

pl. kis modellmotorral  egy 6 racsnis "ingaléptetőt" 18.000 fordulattal rángatni?