[Epitesz-barkacs] szobai kondikerékpár

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Dec. 23., K, 22:33:36 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> 1)  egy autógenerátort hogyan lehetne  kívülről (kézben tartva)
> gerjeszteni pl egy potival, és egy "kerékpárdinamó" (gener.) ?

Végülis nincs sok ban az autógenerátorral, ha nem energiatermelés, hanem
mérhető teljesítmény a cél. egyszerűen csak kívülről, a hálózatból kell a
gerjesztést beleküldeni. Ha jól sejtem, valami 20-30W között lehet a max
gerjesztésigénye. Viszont ami kijön belőle utána, az már elég közel lesz a
beküldött mech. teljesítményhez. Nem kell nagyon pörgetni, akkor nem lesz
nagy a surlódási és ventillátor veszteség.

> 2) a lendkerék a fékrendszer miatt kell? (állítólag Wattot is ki tud
> írni)

A lendkerék szerintem a holtpontokon való átjutáshoz kell. Ha nagyon pici
a hajtott tömeg, pl szalagfékesnél lehet ilyen, egy pillanat alatt
megállna a pedál holtpontoknál, és elég vacak irányú erővel, nem picivel
lehetne csak továbbjutni innen. És csak nagyon gyors tekerésnél menne
simán tovább.