[Epitesz-barkacs] lapsúlyos kondigép

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Dec. 25., Cs, 13:24:34 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> egy 5kg-os kurblis lendkerékkel egy 18 t-ás harckocsit
> mintegy 5 m-el lehetett továbbmozdítani, vagy egy

Ez ma már tudtommal marhára nem így működik, hanem sűrített levegővel.
Amúgy én elég veszélyesnek látok minden olyasmit otthon, ami sok
mechanikai energiát halmozna fel. A sűrített levegő meg a magasra feltolt
víz még hagyján, azt kézben lehet tartani, de a magasra felemelt nagy
tömeg már életveszélyes lehet. (Mondom én, aki néha emel. Most karácsony
előtt csináltam meg a csörlőt, hogy tényleg képes legyen 600 kilót is
felemelni. Le is raktam vele a pinceajtó elé egy bő 400 kilós gépet, de
nem volt veszélytelen. Mivel a konzol fix, a csörlő marha magasan van, és
erővel kell kitéríteni max 1-1,5 m-re. Hát a 400 kiló másfél méterre való
eltolása úgy, hogy kb 7m magasról lóg, már marha nagy oldalirányú erőt
igényel. Szóval nemigen tudtam megtartani, nekiment a falnak a cumó, és
belemászott a hungarocellbe rendesen. Még jó, hogy volt ott hungarocell,
mert ha a betonnak ment volna neki, akkor megsérült volna a sarka a
szerkezetnek.

Szóval nem játék a súlyok emelgetése, akárhogy is nézzük. Valaki már
korábban is írta itt, hogy pl a fekvenyomást marhára nem célszerű egyedül
csinálni. Ha sikerül nem bírni a dögöt, vagy csak kis rosszullét jön,
máris nem a karácsony van a nyakunkon, hanem a súlyzó. :-) És ott is marad
addig, amíg ránk nem találnak, és lehet intézni a temetést.

Persze itt is lehetne trükközni: pl a súly a végénél fogva drótkötéllel
fel van valahova függesztve úgy, hogy ha nem bírnánk, a nyak fölött 5
centivel megfogná. Aztán oldalirányban ki lehet lambadázni alóla. De ehhez
elég kemény tartó kell, mert nem biztos, hogy puhán esik le a súly ide.
Vagy persze lehet alulról tartó szerkezetet is csinálni, sőt, ez
biztosabbnak tűnik.

Most feltaláltam a melegvizet? :-)