[Epitesz-barkacs] ablak parasodasa

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2008. Dec. 27., Szo, 09:06:25 CET

Szervusz Lista!

Nagy a bajom: párásodnak az Ug=1,1 4-16-4 LOW-E Argon szuper ablakok
az alu távtartónál:
http://www.bamer.hu/tmp/parasodas.jpg
A képen csak kicsit látszik, de pont az alsó élen párásodik mind
jobban, és naponta törölgetni kell, mert a megnőtt vízcseppek
ráfolynak a fára is. A többi élen is jelentkezik egy kicsit, de csak
az üvegen marad. Annó kértem az üvegeseket, hogy hőhídmentes távtartó
legyen, de azt mondták, ilyet csak 3 helyen csinálnak az országban,
így nem lesz. Amúgy a ragasztott üveget sem helyben csinálják, hanem
egy nagyobb cégtől rendelik.

Amúgy az üveg hőszigetelése tényleg jó lehet, mert hidegebb nyári-kora
őszi éjjeleken az ablaktáblák külső fele párásodik, mint az
autóablakok. Persze ez is csak középen, mert a távtartók belülről
fűtik a szélét.

Kérdéseim:
-Miért kifejezetten az alsó élen jelentkezik? Volt egy olyan
gondolatom, hogy azért, mert az ég felé nézve erősebb a sugárzással
történő lehűlés, mint a föld felé, de a másfél méteres tornác alatt is
ez a helyzet.
-Hogy lenne érdemes megszüntetni ezt a jelenséget? Én a külső alsó
élre borított hőszigetelésre gondolok (mondjuk 0,5 cm hajlékony,
vízálló, festhető). Na de mi lenne ez? Meg úgy kell föltenni, hogy
fölülről ne nagyon mehessen be víz (eső), alul pedig ha mégis bemegy,
kiszellőzhessen, ugyanakkor ne tudjon erősen átszellőzni (kürtőhatás
által lehűlni a felület).

köszi, szia: Balázs