[Epitesz-barkacs]színtelen, átlátszó kültéri autólakk?

Zsolt epitesz at telectronic.hu
2008. Dec. 27., Szo, 10:49:22 CET

> A jó öreg Akrilán? Színtelen, átlátszó, rugalmas akril,
> kifejezetten fémvédő lakk.

csak megeszi a nap, besárgul tőle.
legalábbis 20 évvel ezelőtt még olyat lehetett kapni, azóta lehet, hogy
technikai fejlődésen ment keresztül...

>aptam egy ötletet, hogy
>közönséges háztartási alufóliát ragasztanék egy parabola
>felületre, és lelakkoznám (leginkább autó lakkal)

én meg a neten láttam egy barkácsos oldalon, hogy vett az ember parabola
antennát és rengeteget szórakozott mindeféle festékkel de egyik sem vált be.
aztán vágatott néhány centiméterese tükörnyégyzeteket, és ezekkel
teleragasztotta a parabolát.
A fókuszpontjában az aluminium sörös doboz pillanatok alatt megolvadt.
(napkohó :)))

Ő olyan 6-800 fokra írta az ott keletkező hőmérsékletet, persze nyáron
napsütésben, szerintem egy 3 méteres parabolával és tükrökkel 1500 fokot is
elő lehet állítani, néhány lencsével akár a szomszéd háztetőjén is lehet
lyukat ütni :))).

szóval ez a tükrös megoldás szerintem is remekül beválhat és viszonylag
olcsó, mert tükör darabokat szinte bármelyik üvegesnél lehet kukázni, vagy
fillérekért megvenni, esetelg lomtalanításnál egész nagy darabokat láttam
még egészben.

hátránya, hogy egy kicsit súlyosabb lesz a cucc.

zsolt