[Epitesz-barkacs] ablak parasodasa

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Dec. 30., K, 00:08:32 CET

Moczik Gabor wrote:

> Érdekes, hogy a hűtőszekrényben ugyanúgy kicsapódik a pára, többnyire
> áll is benne, mégse parázik rajta senki.

Épp ideje elkezdeni. :-)) Tök jó példa, ez eszembe se jutott. Pedig ez a
víz kifolyik a kompresszorra, a fölötte lévő műanyag idomba, ahol
álldogál, és folyamatosan párolog.

Asszem ennek a bacinak kell egy nem nagyon alacsony, de nem is nagyon
magas hőmérséklet. Tudtommal leginkább melegvíz csőrendszereiben
szaporodik, ha úgy van belőve, hogy pl nehogy megégesse magát az ember
zuhanyozáskor, a tökforróra tekerés is csak testhőmérsékletű vizet ad. De
megesik, hogy ilyen vízhálózatok pangó leágazásaiban szaporodik, ahol a
hőmérséklet alacsonyabb.

Itt az egyik klímában, aminek köze van a konyha légteréhez is, biztosan
elszaporodott egyszer (több év után) valami, ami miatt bekapcsolva a
dögöt, elég büdös jött belőle. Na de nekiugrottam, le a burkolat... hát
ott aztán tényleg minden volt. Beszőtte a pók is, de a legfőbb oka a
jelenségnek az lehetett, hogy egy konyhában sütés-főzés miatt mindig van
az ezzel összefüggő aerosol a levegőben. Na ez rakódott le benne
tisztességesen. Legnehezebb az olajjal összefüggő lerakódást volt nehéz
eltávolítani.

Mikroorganizmusölő szereket lehet kapni, és nem is bonyolult használni
olyan levegőrendszerekben sem, amiknek a belső részei számos ponton
teljesen hozzáférhetetlenek. Pl ha rendszeresen akarnék klímát
fertőtleníteni, csak azt tenném, hogy valami egyszerű vázra felraknék
fóliát, ami felnyomva köré a falra nagyjából elzárja az egészet a
környezetétől. Ventillátor üzemmódban be lehet fújni a spray-t, amit kever
magában pár percig, és kiirtódik minden, legyen baci, gomba, vírus, prion,
bármi. Ez persze nem tisztítás, csak fertőtlenítés.

Fűtési üzemmódban zömmel szárazon jár a szerkezet, tehát nincs semmi ilyen
veszély (szerintem). Keletkezik benne víz rövid ideig leolvasztáskor, de
ez a víz rögtön dérként keletkezik. Fűtésre visszakapcsol a rövid idejű
folyamat után, amikor pillanatok alatt felolvasztja majd elpárologtatja
maradéktalanul a vizet.