[Epitesz-barkacs] Homennyiseg meres

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
2008. Dec. 30., K, 03:46:56 CET

Mágus Bérprogram Demo wrote:

> a hőfokleolvasást elektronika végzi?
>
> pl egy pc game portjára  4 hőellenállás ráköthető, portokon keresztül lekérdezhető
> az alsó - felső határ között 255-részre felosztható, a mérés tárolható,

A game port nem egy pontos valami, pontos mérésre nem igazán alkalmas, meg
aztán mára már kiment a divatból...

Saját fejlesztésű procis elektronika lesz, szerintem legalább 16 bites
felbontás fog kelleni, meg a fűtést is vezérelni kell, ráadásul 3 fázison.
Szóval egy PC-hez interfészt készíteni ugyanannyi (vagy több) meló mint
procival megcsinálni az egészet.

Egyébként a méréstechnikát illetően még egy kérdés merült fel:
Ha mérem az elmenő és visszatérő hőfokot, akkor az fog kijönni, hogy
kicsivel több energia megy ki, mint amit a hőcserélő valójában lead, a
különbözet a test anyagának felmelegítésére szolgál. Nagyságrendi eltérés is
lehet a fajhő*tömeg eredménye, a pontos eredményhez akkor meg kéne várni az
állandósult állapotot?
Mert a hőfokemelkedés az lineáris lenne, de még nem tudjuk az "offsetet"
(leadott energia).

--
((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))