[Epitesz-barkacs] ablak parasodasa

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Dec. 30., K, 12:41:58 CET

Balázs Bámer wrote:

> Francba! Már viszem is ki, nyáron a kútban fogok hűteni, télen a
> padláson (-: albérletben télen az erkélyen hűtöttünk, igen kényelmes
> volt.

Hááát, manapság újból eszembe jut az az energiatakarékos hűtőgépelv, hogy
egy szekrény, aminek az ajtaja jól van hőszigetelve, mint a hűtőgép
ajtaja, de a szekrény maga kilóg a házból, és a külső hőmérséklet
uralkodik benne. Vagy simán valami szekrény kint, amibe rengeteg holmi
befér. Persze mostanság elsősorban fagyasztandó, de nem mélyfagyasztandó
holmikra lenne jó.

Más esetekben pedig meg kéne oldani, hogy a hűtőgép működjön rohadt
hidegben is. Ha jól volna kialakítva, borzasztó sok energiát lehetne
megtakarítani. (Egy normál hűtőgép, amit használnak is, úgy 60W-ot biztos
felvesz átlagban, csúcsban meg kb 150W-ot. Ha csak 60-nal számolok, az
havi 44kWh. Vagyis havi 1900Ft körüli összeg. És néha egy-egy lakásban
több hűtő is van.

> Úgy tudom, hogy 20-45 fok. Néha föl is tekerem a bojlert, hogy
> megöljem őket.

Inkább folyton feljebb kéne legyen tekerve, hogy létre se jöhessen a
vízcsövekben sem. Inkább plusz szigetelést kell a bojlerre tenni. Vagy úgy
tekinteni, hogy az is hozzájárul a fűtéshez. :-) Tényleg nem igazán a
szigetelésen kimenő energia számít, hanem a fogyasztás.