[Epitesz-barkacs] csotores elleni vedelem

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Dec. 30., K, 17:21:23 CET

szepygab at gmail.com wrote:

> A legádázabbak azok, akik nem hogy nem ilyenben laknak, de még
> csak nem is jártak ilyen lakásban.

Lehet, de inkább azok, akiknek pl asztmás gyerekei vannak, és bár köze
nincs (szerintem) a dologhoz a padlófűtésnek, mégis kell valami bűnbakot
találni. De ezt, amit említettem, vízerek meg hartmann hálók, hát ezt
vannak, akik véresen komolyan veszik.

Ismerek valakit, aki nagyon eszerint gondolkodik, és a padlófűtést, amikor
még volt rá módja így dönteni, mereven elutasította. Persze a
radiátorokhoz a padlóban megy a cső, és vannak ezért helyek, ahol a padló
kellemesen meleg, azt tudja értékelni, és megfeledkezni a vízerekkel
összefüggő ostobaságokról. Na ezek ellen nem lehet semmit tenni.

> [...]
> Alighanem a környéken híre ment, hogy ott valami furcsa dolog
> történik, mert feltűnöen megszaporodtak az arra sétáló idegenek.
> Többször, föl-alá, közben a fejük majd leesett, annyira bámultak
> befelé. Némelyikkel szóba elegyedtünk, persze azonnal azt
> kérdezte, hogy mit is csinálunk. Amikor hallotta, hogy
> padlófűtést, azonnal mondta a tuttih, hogy nem lesz az jó ... és
> itt jöttek a todományos érvek. Aztán rövid vallatás után
> kiderült, hogy nem tapasztalaton alapszik, még csak nem is igen
> hallott addig ilyenről, de tudni azt aztán tudja.

Erre csak azt tudom mondani: magyarok vagyunk. :-)

> A nagyobb baj, hogy szakmabeliek (=épületgépészek) is képesek
> ilyen baromságokkal traktálni :-(

Ez már viszont nagy baj. Épületgépészeknek nagyon kéne vágniuk ezeket a
dolgokat.

Nekem csak egy meglátásom van a padlófűtéssel kapcsolatban: nagyon szarul
szigetelt háznál azért nem jó, mert lehet, hogy kemény télen a padló olyan
forró kell legyen, hogy már nem járható mezitláb. :-)

Valamint rossz nyílás-zárók közelében hűvös lehet. A radiátorok egy-egy
vacak ablak alatt jól kompenzálják annak a vacak mivoltát. Ha padlófűtés
van, akkor lehet fázni egy-egy ilyen vacak ablak alatt üldögélve, vagy
lehet hideg azon az asztalon, ami egy ilyen ablak alá van tolva.

Na de aki padlófűtésre szánja el magát, az vigyáz rá, hogy a ház
szigetelése és a nyílás-zárók ne vacakok legyenek.