[Epitesz-barkacs] gázhiány-veszély építészeti szemszögből

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
2008. Dec. 31., Sze, 03:01:53 CET

Mágus Bérprogram Demo wrote:
> kihangsúlyozottan politikamentesen kérdezve
> (tehát fűtőberendezésileg, füstelvezetés, tüzelőanyagtárolástechnikailag)
>
> 1)  orosz-ukrán gázviszály esetén mit tennél (tehetnél) "túlélésileg"?
>
> 2) pl. távhőügyileg gázos erőműnek kiszolgáltatottként hogyan nem fagynál meg?

Gázos bojler helyett villanybojler, áramot többféleképpen lehet előállítani
mint gázt, és valószínűleg kevésbé problémás. :-)

Ahol radiátoros fűtés van, ott a rendszeren a kazán kivételével semmit sem
kell változtatni, melegvizet lehet előállítani ugyanígy villannyal,
hőszivattyúval, vegyestüzelésű kazánnal, olajkazánnal, akármivel... Ebből
nekem a hőszivattyú tűnik rentábilisnek.

Távhő hálistennek nem érint, akit érint az feltehet mondjuk ablakklímákat
vagy mobil-split cuccokat amolyan hotfix megoldásként. Mondjuk nem olcsó, de
egy cserépkályha is ennyi, és abba csak fél év múlva lehet bebefűteni...

--
((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))