[Epitesz-barkacs] számítási segítség kérése

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2008. Dec. 31., Sze, 15:48:23 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> mintha 15,9  1/s * 60 sec = 954 ford/perc, amivel pl. egy sokpólusú
> állandómágneses generátor tudna valamit tenni

Hogyne, de meddig? Itt mindössze 1000J, azaz 1kJ energiáról van szó. Ha
beterhelsz neki 0,2kW-tal (az igazán nem sok), akkor fog működni kemény 5
másodpercig. Persze tovább megy, mert rohamosan csökken majd a
teljesítménye.

> vagy pl. az 50kg súly csak 2,5 cm sugáron hatna , így a lendkerék már
> 1900-al pöröghetne

Neeem, dehogy! Csak ez az energia fog belemenni, amit a súly helyzeti
energiájának a változása jelent, tehát az 1000J, mindegy, hogy 50 vagy
2000 az áttétel. Sőt, lehet, hogy a nagy áttétel miatt elvész ott a zöme.
Én csak az ideális állapotot számolgattam, amikor nullák a veszteségek.