[Epitesz-barkacs] gázhiány-veszély építészeti szemszögből

Hofferek Attila hofi at soka.co.hu
2008. Dec. 31., Sze, 17:29:25 CET

Moczik Gabor írta:
> 2 honap utan meg nem kesz, az szinte biztos, a fonokom most epitett
> szeptember korul kalyhat, voltak az eloirt szarito futesek, aztan
> november vege fele amikor jol bedurrantott, 5 perc utan elarasztotta a
> lakast a fust meg goz.

Vajon mitol nem tudott kialakulni a rendes huzat? A kisse nedves
fugaktol? Nem hinnem. A samottegla, a csempe ugyanolyan szaraz mint
annakelotte, csak a ragaszto agyag nedves. Anyosomnal is volt ilyen, de
abba a kemenybe tobb kalyha volt bekotve, es csak az egyik uzemelt, a
masiknak meg csak siman nyitva volt az ajtaja.

> Normal korulmenyek kozott tavasszal szokas kalyhat epiteni, nyaron egesz
> ido alatt nyitva rajta az ajto hogy szaradjon, majd osszel lehet lassan
> futogetni benne, telen lehet bedurrantani.
> Persze bizonyara fel lehet gyorsitani a folyamatot, de egyaltalan nem
> vagyok meggyozodve hogy nem fog szetrepedezni hamarabb, mint ami a
> bevalt technologiaval keszul. Szukseghelyzet az mas kerdes, de ha
> gyorsan-gyorsan csak arra kell hogy ne fagyjon meg az ember, arra jo egy
> sima tuzhely is.

Nalunk megepitettek, ket hetig szarito futes volt benne folyamatosan,
aztan lehetett hasznalni. Most, 12 ev utan meg kutya baja, egy darab
agyag sem hullott meg bele. Koszoni jol van.

Azokat a kalyhakat pedig, amiket (ontott)vas tuzterrel keszitenek,
elsore be lehet durrantani, mindenfele ciroka maroka nelkul.