[Epitesz-barkacs] gázhiány-veszély építészeti szemszögből

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2008. Dec. 31., Sze, 20:22:47 CET

Szervusz Gábor!

> Nekunk is egy utolag hozzatoldott helyiseg, nemreg meg konyha volt, estere
> hamar lehult, de a sutes-fozes miatt napkozben lakhato volt. Most csak
> eloszoba, 13-15 fok van ott, es sajnos a kazan beszivja innen a levegot a
> furdoszobaba. :-S

Nekünk a konyhában eleinte vaskályha volt. Nemigen lehetett a
"rendesen ég" és a "nem ég" üzemmódok között stabil közbülső állapotot
találni, így pillanat alatt 27 fok lett, reggelre meg 15. Kinyitottuk
a fűtetlen szobába és az előszobába nyíló ajtót, ennyi volt a
szabályzás (-:

> mittudomenhogyhivjak teglabol van, talan csak az egyik fal 38-as...
> Szoval van mit fejleszteni, csak ugye a szokasos legendak es tevhitek miatt
> nem olyan egyszeru konszenzusra jutni a csaladtagokkal...

Hát, nem irigyellek. Nekem annyi szerencsém van, hogy a fizikát ha nem
is vágja a feleségem (igaz, nekem is van még mit tanulnom), a
jelenségeket meg az egyes lehetőségeket elhiszi, aztán nem erősködik.

Itt: http://www.bamer.hu/tmp/IMG_6624_kicsi_H.jpg elég sok minden
látszik. Az innenső ablakos fal 25-ös, részben helytakarékosságból, a
fűtetlen előszoba van a túloldalán, konyha az innensőn. Mondtam, hogy
-Ide is hőszigetelt ablak kell.
-Az nem jó.
-Szét fog párásodni, mert ott van mögötte a tűzhely.
-OK. Mondjuk a nem tökéletes hőszigetelés miatt megoldott a folyosó
alapszintű fűtése is, az ajtó szimpla üvegei nem párásodnak, szellőzés
is van. (a folyosói hőszigetelt igen, erről már írtam).

A képen a járóka egy nyitott, mestergerendával áthidalt átjáróban van
(hajópadló és téglaburkolat találkozása). Később a ház egyéb részeinek
szétverése miatt ide szorultam vissza, és jött a hideg, nem volt még
födémszigetelés. A mestergerenda elé és mögé összesen 3 réteg mezgaz
fóliát lógattam kisebb-nagyobb légrésekkel. Így is örültem a 13
foknak, pedig ment a cserépkályha és 1,5 kW olajradiátor. Feleségem
hazajön:
-Mi ez a ronda nejlon? Ezt nem akarom nézni tavaszig.
A terv az volt, hogy sokcellás polikarbonát táblákból lesz a folyosón
"téli" lebontható fal ajtóval, de több okból most nem kerül
megvalósításra. A nyílás és a földig-ablak közti terület is fűtött
lett volna, persze az sokkal jobban is néz ki.
Itt a hideg, nekem ez a dolgozószobám, látszik hogy megy a fűtés. Nem
lesz elbontva...

szia: Balázs